نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طی چند ماه گذشته شاهد افزایش بی رویه قیمت مسکن در مناطق مختلف شهر تهران ( پایتخت) بودیم که موجب بلاتکلیفی بسیاری از فعالان بازار و متقاضیان مصرفی شد . طی چند روز اخیر برحسب آمارهای گذشته، رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در خصوص افزایش قیمت مسکن بیان نمود: طی 4 سال گذشته دستورالعمل های نامناسب دولت در بخش مسکن موجب شد که  کنترل حاکمیت  خود را در معاملات مسکن از دست بدهیم، بطوری که این امر باعث ایجاد  شرایطی در بازار مسکن  شد که  اقتصاد کلی کشور را تحت تأثیر قرار داد.

رئیس سازمان نظام مهندس فرج الله رجبی اظهار داشت : حدود 20 تا 25 درصد بازار مسکن به اقتصاد کشور مربوط است که با ادامه این روند نا متوازن در بخش مسکن موجب شد؛ آن را واگذارکنیم.

وی در ادامه  افزود: من بر این نگرش هستم که باید به راهبردهای توسعه مسکن اهمیت زیادی بدهیم بطوری که به عنوان راهبردهای اساسی در بخش اقتصاد کشور به آن توجه کنیم. همچنین ضروری است که وزارت راه و شهرسازی با همکاری بانک مرکزی سیاست هایی را تالیف کند که اگر در بخش مسکن، قیمت بطور نامتعارف افزایش یافت، بتوان با تمهیدات مناسبی این بخش مسکن را سروسامان داد.

این روند بدون اجرا نشدن سیاست های  مناسب در بخش مسکن  از سوی وزارت راه و شهرسازی امکان پذیر نیست همچنین نباید از روش های گمراه استفاده کنیم که میدانیم  از نظر حقوق شهروندی نادرست است. باید سیاست هایی که موجب برهم زدگی اقتصاد کشور می شود را اصلاح کنیم، لذا در حوزه مسکن نیاز به سرمایه دولتی نیست و مهم سرمایه ملی مردم است که در بخش مسکن وارد بازار مسکن می شود.

 برحسب گزارش های اعلام شده از سوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی این امر نشان می دهد که  حرکت صنعت، کنترل نقدینگی، اشتغال و سپرده های بانک مرکزی همگی بر روی بخش مسکن اثرگذار هستند که  موجب رشد قیمت در این بازار شده است.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: